levharonu.blogg.se

En blogg om mig här och nu. Grunden är mitt nyfunna hälsointresse med träning och kost. Samt smått o gott kring mitt liv som fru, tvåbarnsmamma o vardagliga ting:)

Att prioritera

Publicerad 2016-10-19 22:01:56 i

Sitter och funderar över vad som egentligen är viktigt i olika sammanhang. 
Det viktigaste i livet är väl ändå att vara ärlig mot sig själv. Så pass ärlig att man inte i äldre dagar sitter där och ångrar sina val och undrar vad som hade hänt om man gjort annorlunda.
Man ska kunna stå för sina val och vara tillräckligt stark att erkänna när man haft fel. 
Hitta sig själv i det stora hela liksom. Man måste våga att faktiskt leva och ibland ta risker som kan förändra mycket. Kanske till det bättre men ibland också till det sämre. Ta vara på tiden. Som sagt tidigare, livet är inte dagarna som går, det är dagarna du minns♡ 
Men gud så djup man kan bli då. Något jag minns är första dagen jag la märke till min make. Han försökte ta kontakt och jag var allt annat än trevlig då jag bara dagen innan avslutat ett förhållande... Jag insåg senare mitt misstag och var betydligt mycket trevligare sen;) 
Jag minns första gången vi kysstes och jag minns den dagen för exakt 14 år sedan vi blev ett par. Vi har många bra och dåliga minnen tillsammans. Men vad jag kan minnas mest bra😉 Kärleken brinner fortfarande stark och jag är ytterst tacksam att det blev just vi♡♡♡
Apropå något helt annat så ska min dotters minimello gubbe vara med på barnkanalen på fredag. Så slå på tvn kl 18:45 på fredag och rösta på låten "livet är fly". "Brillan" spelar trumpet i jazzbandet:) 
Brillan är han i mitten:)

Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

31 Gift 2 barnsmamma villa, volvo o vovve :) Livsnjutare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela