levharonu.blogg.se

En blogg om mig här och nu. Grunden är mitt nyfunna hälsointresse med träning och kost. Samt smått o gott kring mitt liv som fru, tvåbarnsmamma o vardagliga ting:)

rimliga mål

Publicerad 2016-10-30 19:59:26 i

Sitter och funderar vad som är rimliga mål för mig. Jag har väldigt höga krav på mig själv, för höga helt enkelt och jag måste lära mig att uppskatta mig själv och det jag presterar. inte alltid det lättaste.
Funderar just nu på hur en rimlig träningsvecka kan se ut. Att ha 7 dagar i veckan är inte särskilt rimligt även om det är något jag skulle vilja. Så tänker att 3 dagar är det som borde funka för mig. Jag får mina ryck från och till och är jätteduktig med träningen men ibland kraschar det och då blir jag galet besviken på mig själv. Så from nu ska jag ha de 3 dagarna som mål och det som blir utöver det är bara ett plus. 
Så nu ska jag försöka planera in de här dagarna som ska bli av. 
Jag har ju fått mitt gymschema som jag tänker att 2 dagar kommer gå till och så ett gruppass. 

Tanken när jag började blogga var för att kunna inspirera till en hälsosam livsstil men tyvärr har jag inte kunnat leva upp till detta. just för att målen jag haft inte varit rimliga. det börjar bra men går överstyr. Så nu ska jag försöka påminna mig själv om detta. Allt annat ska ju funka också.
Så håll tummarna för mig att jag ska komma ihåg detta ; )

Ha det gott 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Helena

31 Gift 2 barnsmamma villa, volvo o vovve :) Livsnjutare

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela